July 12, 2011

Stjerne-mand fortsat...

Her kommer en opdatering på mit Stjerne-mand projekt. Jeg tror det vil interessere dig at se, hvordan jeg bygger mit skelet op, så her kommer billeder af processen, som viser dig, hvordan jeg gør det, trin for trin:
Jeg købte ovale kugler fra "Grønnegården", og satte dem sammen med blomsterpinde. Derefter trykkede jeg kraftig ståltråd gennem kuglerne. For at holde det hele på plads, forstærkede jeg skrøbelige dele af skelettet med Magic Sculpt som er et 2-komponent epoxy ler produkt. Det er de grå områder som er Magic Sculpt. Kan køber her: Morezmore. Som du kan se, har jeg skåret4 stk  5 cm lange stykker aluminiums-rør i 2 forskellige størrelser, som kan glide ind og ud af hinanden, som et han og hun stik. 

Dette er fundamentet. Jeg borede huller med en boremaskine, og satte han-delen fast med Magic Sculpt.

Her er figuren sat fast på fundamentet. Dette er en utrolig solid og holdbar konstruktion, som sikrer, at figuren ikke  går i stykker.

Her er jeg i gang med at give ham mere pondus. Det gør jeg ved at bruge malertape og staniol. 

Når det yderste lag skal være papmache, så tror jeg det skal "bide" på noget, og derfor har jeg lavet et lag med avispapir og tapetklister. 

Her er samme figur med et lag af pap-mache massen. Min oplevelse er, at det er svært at arbejde med, da det klistrer til fingerne, og gør det en smule svært at lave detaljer med. Jeg har giver figuren en grovt lag med ler, og så venter jeg til det er tørt, inden jeg sliber og giver det et lag mere. Jeg er spændt på at finde ud af, hvordan det kan holde på finere detaljer.  
Mere i morgen, når dette første lag er tørt!

No comments:

Post a Comment