October 24, 2010

Jeg har været til husflidsdag på Gl. Estrup Slot!

Jeg har været på husflidsdag på Gl Estrup Slot i dag for at se Astrid Bernths figurer. Link til hendes hjemmeside. Det var hende som fik mig i gang med at lave figurer tilbage i 2002, da jeg var på et uges kursus i dukkemageri på hendes værksted, som ligger ved Sejling udenfor Silkeborg.
De figurer hun havde med var totalt fantastiske. De fedeste var en blanding af mennesker og fugle, og hun modellerer dem omkring et stykke træ. Hold da op! Jeg har drømt om dukker hele eftermiddagen og aftenen!
Et eksempel på hendes dukker

Så gjorde jeg lige også et kup! Jeg købte det fineste lammeuld i flotte afskårede lokker til 10 kr pr 100 gram! Sikke en heks jeg skal lave! Jeg fortryder allerede at jeg ikke købte mere, men jeg fik dog hendes visitkort, så jeg kan vel hente mere....

Lokkerne er ca 10 cm lange og er lige til at trække ud af bundtet.
Jeg fandt også på et loppemarked i dag i Auning en dame som solgte en hel pose af gamle blonderester. De var fra hendes mors rester, og er i alle mulige faconger og farvenuancer. Bare gammelt skidt for nogle, men det reneste guld for mig, da de kan bruges til utallige ting til dukkemageri. Hvad tror du jeg skulle give for posen? haha 25 kr! Somme tider er man bare heldig! Det har været en dejlig dag i dag.
Antikke håndlavede blonderester købt på et marked for 25 kr.


No comments:

Post a Comment