February 19, 2011

Jeg går i tænkeboks... (Del 2)

Tryk her for at gå til del 1 af denne proces

Tirsdag d. 15/2, var jeg en tur på Dukkemagergaarden i Sejling, for at besøge Astrid Bernth Kron, som laver fantastiske figurer i træmodellermasse. Jeg har tidligere skrevet om denne dukkemager, og du kan finde alle indlæggende ved at trykke på etiketten med hendes navn.
Besøget var en meget lærerigt, fordi jeg fik en rigtig god ide til en konstruktion, som muligvis kan fungere som animationsfiguren, som jeg arbejder med. Ideeén fik jeg, fra Astrids konstruktion:


Denne figur kan fungere som en bordteaterfigur, da den både kan animereres med hænderne og stå selvstændigt på bordet. Jeg skal kunne sætte et hoved på ovenpå, som kan bevæges, og til det, kan jeg bruge samme princip som de utroligt populære BJD dukker (ball jointed dolls). På dette link kan du se princippet: TRYK HER og gå helt ned til afsnittet: Create the Head Articulation.

Op denne måde kan jeg bruge konceptet med kugleleddet, sat ovenpå den stabile trækonstruktion.
Det kan faktisk godt fungere!




No comments:

Post a Comment