October 27, 2011

Skrumpede ansigter fulde af liv

Jeg kan godt lide ansigter, og jeg elsker især, når der er spændende historier i dem. Faktisk så samler jeg på dem. Jeg gemmer alle mulige slags portrætter, og fylder mig selv helt op med deres særegne fortællinger.
Hvis man bare giver sig selv lidt tid, og tømmer sit sind for alle mulige og umulige vurderende og fordømmende tanker, så opstår der gennem intuitionen: stemninger, indre billeder og enestående fortællinger.

Alle mennesker har sin egen historie, og jeg tror, at store dele af den kan ofte aflæses i ansigtet: udtrykket i øjnene, rynkerne i panden, mundens udtryk, hudens sundhed osv.
Hvis jeg giver mig selv tid til at kigge, altså virkelig kigge, så opstår der ofte spontan medfølelse og forståelse for de menneskelige livsvilkår som vi alle lever under.
Mit skønhedsideal er en smule anderledes end så mange andres: alle kulturskabte meninger om udseende og ungdomssidealer må vige pladsen for det ægte, levende ansigt. Hvem gider at modellere en dukke med et perfekt ansigt? Den fortæller ingenting!

Se selv på disse fantastiske ansigter, og lyt til historien inde bagved alle rynkerne:







Andre spændende portætter fra denne side:

































No comments:

Post a Comment