September 13, 2011

Efteråret kalder på mig...

Efteråret er min favorit årstid. Der er altså noget ved efteråret, som giver mig eftertænksomhed og refleksion. Og kreativitet for ikke at glemme! Alle mine dukker er opstået i mit indre ud fra en stemning eller et mentalt billede af en efterårsskov. Det er som om de hører hjemme der.
For mig er efteråret forbundet med natur og skov, og jeg føler mig aller mest levende, når jeg traver rundt i skoven på en efterårsdag. De bedste skove findes i Rold og i Ry, synes jeg. På en sådan vandretur mærker jeg mig selv gennem alle sanserne. Jeg har det bedst når jeg ikke er bombaderet af tv (URGH -valg...) og andre medier. I skoven mærker jeg mit åndedræt, min krop, mine sanser og mine følelser. Jeg husker hvem jeg er, og hvad jeg står for. Det er så nemt at glemme i hverdagen.

Her er en liste over de ting som jeg bedst kan lide her i September:


  • Varme striktrøjer
  • Nybagte boller og varm drikke
  • Skovture med duften af fugtig jord og træer (min favorit er gran)
  • Lyden af knitrende blade under skoene
  • Svampe
  • At ligge under dynen og lytte til efterårsblæsten
  • Stearinlys om aftenen,
  • Æbler på træerne,
  • Naturens farver: Jeg kan blive fyldt af undren og lykke, når jeg ser alle de rød/orange farver på træer og buske,
  • Duften af røg fra bål, og helst med en kop kaffe i hånden, som Flemming har lavet til mig, 
  • Min fødselsdag!


I følge heksens kalender, er efteråret er tiden for at pakke sammen, og smide ud. Efter en sommer med høj energi og udadvendthed, er tiden nu for at trække sig tilbage, og gøre sig klar til den lange hviletid, som vinteren er. 

No comments:

Post a Comment