February 01, 2011

Jeg går i tænkeboks... (Del 1)

Jeg skal lave en animationsdukke, men det er ikke hvilken som helst dukke. Det skal blive en dukke, som både kan føres fra nakken og hånd, samtidigt med, at den skal kunne bruges som en almindelig hånddukke...
Forvirret? Forklaring følger hermed: Jeg skal bruge en figur til pædagogisk dukketeater/fortælling, og har derfor brug for en figur, som kan føres på et bord, og hvor jeg selv står bagved. Samtidig skal den kunne have en funktion som en mere intim dukketeaterfigur, hvor jeg kan føre den indefra med håndstillinger, når jeg sidder sammen med børnene.

Jeg bliver nødt til at tænke figuren færdig inden jeg går i gang, da der er mange dele som skal kunne arbejde sammen.

  1. Jeg skal lave en hoved, som både har indvendig hul, og udvendig fingerkrog. 
  2. Kroppen skal både ligne en figur, samtidig med at der er forberedt til en hånd.
  3. Figuren skal være meget stabil og kunne holde til lidt hårdhændet behandling. Jeg ved ikke om det skal være cernit, Super Sculpy, Træmoddellermasse eller papirler.

Det bliver spændende at se den i proces.

Jeg mangler desuden en god gammeldags kuffert. Hvis du ligger inde med sådan en, så mail lige.

På dette link til en video kan du se hvilken type dukke det er jeg vil lave.

Kasse-Madsen fra Teater Refleksion

No comments:

Post a Comment