November 02, 2010

Aftenens aktiviteter....

I dag kom der en pakke fra AV Form med de materialer som jeg havde bestilt i fredags.( virkelig hurtig forsendelse!) Jeg måtte med det samme prøve hvordan Gesso virker. Jeg vil gerne lave nogle stjerneformede jule-dukker i stof, og har længe spekuleret på, hvordan jeg får dekoret dukken, uden at male med tekstilmaling. Jeg blev enig med mig selv om, at jeg ville bruge superdæk maling, og evt lakkere ovenpå. En god internetven fortalte mig, at jeg kunne grunde stoffet med Gesso først, hvilket jeg gjorde :-) Dog skal man aldrig lade stof tørre ovenpå aviser !! Kan du regne ud hvorfor?? Jeg er ligeglad for denne gangs skyld, da det er en prøve for at se om malingen vil krakelere, plus at man ikke kan se avispapiret igennem alligevel.
I morgen vil jeg sy dukken, og prøve at male den med mit nye maling.
Mine to gode venner blev slibet med sandpapir. Træmodellermasse er noget sjovt noget... Det fungerer fint at slibe, men de fine detaljer forsvinder, hvis jeg sliber det helt glat. Dette materiale har sit helt eget udtryk, og man skal ikke sammenligne det med alm dukkeler. Angel Kitty fik pillet øjnene ud, men jeg sætter nogle mindre ind når den er malet. Det skal blive så dejligt at få mere tid til det sjoveste jeg ved!!
Skal bare have denne eksamensopgave overstået....

No comments:

Post a Comment